Vyhledej
Krasobruslařský klub Dvůr Králové nad Labem 222 > Podnikání

Karsit mění plány. Ve Dvoře nebude lakovna, ta se rozšíří a zmodernizuje v Jaroměři

Redakce / 22.06.2017
V řadě komentářů u článku týkající se výstavby továrny Karsitu v průmyslové zóně Zboží se objevuje výčitka, že se Karsit vyhnul náročnějšímu posuzování vlivu na životní prostředí (tzv. velká EIA) tím, že z projektu záměrně odstranil projekt na lakovnu. Ředitel Karsitu Automotive, s.r.o., Jan Kříž i v televizní reportáži prohlásil, že s lakovnou se ve Dvoře Králové nepočítá. Diskutující tomu ale nevěří. Jak to tedy je? Jana Kříže jsme se zeptali.

FOTOGALERIE - Vážné problémy při schvalování stavby továrny Karsit ve Dvoře Králové n. L.

Bude ve Dvoře Králové dříve nebo později lakovna?

V automobilovém průmyslu se věci mění velmi rychle a vyloučit různé scénáře vývoje prakticky nelze. Naším záměrem je zónu ve Dvoře Králové obsadit nejmodernějšími technologiemi splňujícími požadavky 4.0 průmyslové revoluce. V plánovaném, předkládaném a posuzovaném projektu ale lakovna není. Nelze však vyloučit, že tomu v budoucnu bude jinak. Pak ale nastoupí nové projekty, nová posuzování. Stavba takového rozsahu spadá pod zákonné požadavky a ty nelze obejít. Nekorektní jednání je Karsitu pouze podsouváno.

V námitkách se objevuje názor, že lisovna bez lakovny nedává smysl, že tam prostě lakovna musí být.

Rozhodně nemusí. V lisovně se bude vyrábět celá řada dílů, která se ani nelakují, nebo až v pozdějším procesu výroby. Zároveň se v tuto chvíli pracuje na zásadní modernizaci lakovny v sousední Jaroměři, kde se bude lakovat vše, co lakování bude potřebovat. Náklady na tuto modernizaci jsou více jak 24 milionů korun. Nová lakovna by stála přibližně 200 milionů. Proto v tuto chvíli jdeme cestou optimalizace a zefektivnění v Jaroměři.

Jak se vůbec dojem, že Karsit bez lakovny není možný, dostal na veřejnost?

Na veřejnost se dostává mnoho zaručených zpráv, které nejsou pravdivé. Vzniklo to celkem jednoduše. Před časem (2016) vznikla ještě v režii města studie, která počítala i s lakovnou. Defakto se prostřednictvím studie hledaly možnosti a limity území. Plánovalo se to na jednu konkrétní zakázku od koncernu. Ta zakázka se ale musí už příští rok vyrábět! Takže když jsme viděli, že je velké riziko, že se to nepodaří postavit ve Dvoře Králové, tak jsme ihned začali upravovat i výrobu v Jaroměři. My si nemůžeme dovolit tu zakázku nevyrobit. Z projektu tak lakovna mohla zmizet a ve 4. hale bude sklad, který je také potřeba.

Takže továrna ve Dvoře Králové už není určena pro zakázku, díky které se o tom vůbec začalo uvažovat?

Ano lze to tak říci – primárně nebude určena pro tuto zakázku, ale pokud se továrna podaří včas dostavět, tak se i v ní budou zcela jistě některé díly pro tuto zakázku lisovat. Karsit má nyní i díky výše uvedenému kontraktu práce spoustu a zakázek na podobnou výrobu velké množství, a továrnu tak jako tak potřebujeme.

Takže nyní už ale nepodléháte takovému tlaku na čas, nepotřebujete mít postaveno v průběhu příštího roku?

Potřebujeme! Protože velký kontrakt zase zablokuje továrnu v Jaroměři a my máme zakázek hodně. Rozhodně továrnu potřebujeme postavit pro náš další rozvoj a v automobilovém průmyslu se jinak než pod tlakem snad ani nepracuje.

Nelze se nezeptat, jak jste tedy naložili s námitkou spolku pana Nývlta?

Rozhodli jsme se do sporu spolku zastoupeného JUDr. Nývltem a Kraje nevstupovat. (psali jsme zde) Kraj rozhodl, že Karsit udělal vše dle zákonných požadavků. Při rozhodování Kraje spolek za ochranu Kocléřova nevstupoval do jednání. Napadl až vlastní rozhodnutí Kraje a to pouze několik dní před nabitím právní moci tohoto rozhodnutí. Nechceme ustupovat podobným lidem. Kraj nyní námitku předá Ministerstvu životního prostředí a to musí rozhodnout, zda je námitka oprávněná, či nikoliv.

Pan Nývlt je ale dle slov pana starosty rozhodnutý, že v případě zamítnutí jeho námitky, se obrátí na soud.

To je jeho právo. Na rozhodnutí pana Řípy zde postavit továrnu to ale nebude mít vliv. Maximálně se továrna postaví později což pro nás není příznivé. Pan Řípa je ale rozhodnut projekt dotáhnout do konce a továrnu vybudovat, protože ví, že pro ni zakázky mít bude.

Chtěl byste k tomu ještě něco dodat?

Rád budu Vaše čtenáře i nadále informovat o aktuální situaci a našich aktuálních záměrech. Toto jsem samozřejmě nabídl i všem zastupitelům i dalším občanům našeho města. I přes tuto nabídku někteří zastupitelé rádi věc zveličují, podsouvají různé hypotézy a hledají nějakého zakopaného psa. Našim cílem je však vyrábět autodíly a své psy mít doma a chodit s nimi po práci na procházky.



Související články
Vážné problémy při schvalování stavby továrny Karsit ve Dvoře Králové n. L.
Kde je zakopaný pes? Lakovna nové továrny Karsit ve Zboží
Stavba továrny KARSIT byla ve středu 21. března slavnostně zahájena
Bylo jednou jedno krásné město a v něm osvícený podnikatel ...
Setkání ředitele Juty Jiřího Hlavatého s občany - zvukový záznam
Sloučené řízení o výstavbě Karsitu přerušila námitka z podjatosti všech zaměstnanců úřadu včetně vedení města
Karsit dál bojuje o továrnu ve Dvoře Králové! Přečtěte si kompletní vyjádření majitele firmy pana Františka Řípy
Je to poslední šance postavit továrnu Karsit ve Dvoře Králové nad Labem, říká Jan Kříž o aktuálně vydaném stavebním povolení
Dnes firma KARSIT představí návrhy využití území na novou čtvrť ve Dvoře Králové nad Labem - potřebujeme ji?
Vaše komentáře

Přečteno 2159x
 
Kontakt


Krasobruslařský klub Dvůr Králové n. L.


Zimní stadion Dvůr Králové n.L
nábř. J. Wolkera 137
544 01 Dvůr Králové nad Labem

Kontakty:
Předsedkyně klubu:
Mgr. Helena Seitlová
tel.: 737474446
Členka výboru:
JUDr. Michaela Koblasová tel. 608426066
Členka výboru:
Marcela Pospíšilová
tel. 602279712

Email:
projekt-bruslicka@seznam.cz


FB: krasodvur 
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.
21.10.2024 - V železničním úseku Teplice nad Metují - Broumov dojde k prodloužení výluky traťové koleje ve dnech 25.10. - 1.11.2024.

Kalendář akcí